mandag 13. september 2010

Grafisk Design

Denne mandagen har vi jobbet med adobe programmet Indesign. Vi jobbet mye med programmet i fjor. Så dette var en repetering for mange av oss. Oppgaven var å lage 2 kort. De skulle bli utformet etter Vågen vgs sin designmal, vi fikk 2 ulike formater, 15x15 og 21x10,5. Dette var en reel oppgave der vi måtte tenke på formål, som var et takke kort og et gratulasjons kort, målgruppen, som var de annsatte ved Vågen vgs, og så måtte vi tenke på kunden, som i dette tilfellet var Vågen vgs.

Vi fikk låne designmalen som er brukt ved Vågen vgs, der fant vi informasjon om alt fra skrift til farger vi kunne bruke.


Til dette kortet har jeg brukt fargen (RGB 232,218,187) på bakgrunnen. Bildet jeg har på forsiden har jeg tatt her på Vågen vgs, det er pinnene som dekorerer kokongen, på dette bildet  har jeg ikke brukt blitz. Logoen til Vågen vgs har jeg hentet fra hjemmesiden deres. Jeg har brukt fargen (RGB 0,76,108) på overskriften. Denne føler jeg passer bra til det lyse treverket. En side på kortet måler 15x15. 


Dette kortet har målene 21x 10,5. Her har jeg brukt den samme bakgrunns fargen som på det kortet over (RGB 232,218,187). Dette og er et bilde fra Vågen vgs og jeg har ikke brukt blitz på det. Siden bildet er tatt loddrett, mener jeg det passet best å bruke det lange formatet. Jeg prøvde å skrive gratulerer under bildet, men det passet ikke, så jeg valgte å kutte det ut. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar