mandag 9. mai 2011

Oppsumering del 2



Da var det nesten slutte på dette semesteret og. Vi er nesten ferdige med russetiden og nesten ferdig med vårt siste år på Vågen VGS. Når jeg ser tilbake på bloggen så ser jeg hvor mye jeg har lært. Man ser dette best ved å se på innleveringene 10 bilder, det er stor forskjell mellom den første inleveringen og den siste.

Viss man ser på resten av innleveringene ser man at jeg har lært mye mer teknikker og kan bruke kameraet mitt på en god måte. 
Jeg kom her med 0 kunskaper om hvordan å bruke et avansert kamera eller hvordan man brukte de ulike verktøyene. Dette har vi gått gjennom grundig slik at jeg som ikke kunne noen ting har lært meg dette og føler at jeg mestrer det. 
Vi har og lært mye om komposisjon og hvordan å ta et bra bilde. Redigering har vi gått gjennom og jeg føler at jeg har fått mye ut av faget. 

Trykk delen av faget har og vært bra, vi har hatt en god balanse mellom trykk og foto. Vi har vært innom mange forskjellige trykkformer som kolnål, lino og silketrykk og hatt spennende oppgaver til disse trykk formene. Den trykkformen jeg likte best var silketrykk for da fikk vi reise til Stavanger og trykke t-skjorder. Jeg trykkte en t-skjorde av meg og farfar som jeg kommer til å beholde i lang tid framover. 

Det har vært stor forskjell på de som hadde trykk og foto i fjor og vi som har det i år. Vi har jobbet veldig digitalt og jeg liker dette. Med at vi har hatt bloggen så er det mye enklere for oss å levere oppgaver. Etter hver oppgave og utflykt har vi laget et innlegg og dette er med på å vise hva vi gjør på skolen. Moren min er veldig glad for denne bloggen for da kan hun følge litt med på hva jeg gjør på skolen, siden jeg er ikke så flink til å fortelle dette. Denne bloggen er ikke bare til hjelp for oss på skolen, foreldre og besteforeldre, men andre skoler kan hente inspirasjon fra dette. 

Jeg synes at det har vært en fin balanse mellom trykk og foto, vi har aldri blitt lei av å jobbe med noe for Brit Iren lager oppgaver som ikke varer så lenge og da kjenner jeg at jeg er mer motivert til å jobbe når vi ikke må sitte hjemme til langt på natt med ulike oppgaver. Vi har jo noen "store" innleveringer som heter 10 bilder, men da er Brit Iren flink til å lage små oppgaver der vi kan bruke bildene derfra. 

Jeg har storkost med på disse mandagene og lært utrolig mye. Når det er fint vær så er vi mye ute å tar bilder slik at vi ikke sitter inne i klasserommet med Mac'n hele dagen. Dette er et fint avbrekk til de lange dagene vi har og mye mac bruk. 

Alt i alt har dette vær et kjempe kjekt fag med en kjempe flik lærer som motiverer oss til å jobbe med faget og bli bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar