mandag 24. januar 2011

Å jobbe med layers

Da var det mandag igjen og en ny runde med photoshop. Vi skulle igrunnen ta bilder ute, men Sandnes grå vær satte en stopper for det. Da skal vi heller lære litt mer om photoshop. Nå har vi hatt en rask innføring i hvordan man leker seg med layes. Det vi har gjort er at vi har tatt 2 bilder og lagt dem oppå hverandre. Så har vi lekt oss med ulike aplikasjoner om hvordan vi "smelter disse 2 bildene sammen"

Disse 2 bildene har jeg brukt:
Landskapsbildet har jeg tatt av gården min når det enda var snø. Portrett bildet er tatt av Cathrine sist mandag.



På dette bildet brukte jeg aplikasjonen overlay. Med denne funksjonen ser man ikke helt hva som er hva. Jeg har og plasert ansiktet mitt der hvor solen er. Dette gjør at jeg blir veldig hvit og skinnende i ansiktet som gir en kul effekt.
Her har jeg brukt funksjonen dark. Der blir landskapsbildet veldig mørkt i forhold til portrett bildet. Ansiktet mitt blir klart i forhold til resten av bildet og jeg får en slags skin i bakgrunden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar