tirsdag 18. januar 2011

Redigering av personer

Nå har vi lært noen få triks som vi kan bruke for å forbedre bildene våre. Læreren vår snakte mye om hvordan bilder blir redigert til at modellene skal se helt perfekte ut. Slik er det da ikke.
Hun viste oss photoshop redskaper som burn tool, dodge tool, Spot healing brush tool, Healing brush tool og clone stamp tool. Alle disse redskapene blir brukt i alle offentlige bilder som vi ser.

Jeg har redigert et bilde jeg har tatt av Ingvild. Her har jeg redigert små ting som er med på å gjøre bilde mer perfekt. På dette bildet har jeg brukt de meste av verktøyene. Jeg brukte burn tool til og gjøre øyenbrynene mørkere. Jeg brukte dodge tool på øynene hennes for å gjøre dem lysere, jeg har og brukt dette redskapet på Ingvilds tenner. Jeg har brukt spot healing brush tool i t-sonen for å ta vekk litt urenheter.
Clone stamp tool har jeg ikke brukt så mye, med viss jeg hadde redigert inn et ekstra øye, hadde jeg brukt dette redskapet.


Dette er veldig uskyldig redigering og man ser godt at jeg har redigert dette bilde. Men på dette blir brukt på alt og spessielt i reklame, mote og film bransjen. Jeg har funnet et eksempel på ekstrem redigering. Dette er et bilde av Madonna som er over 50 år. På bildet til venstre ser vi original bildet. Der ser Madonna ut som den oppererte gamle damen hun er. Huden hennes er hvit og matt og man ser rynker og falske pupper. På det bildet til høyre der i mor ser man en mye yngre Madonna. Her har de redigert slik at hun får høye kinnben, puppene ser mye strammere ut og rynkene er helt borte. Med det lyset som er forstrerket ser man at huden hennes er frisk og glødene. Slike redigeringer skjer hele tiden og jeg fant dette bildet på denne siden. Her kan du gå inn og se andre redigerte bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar