mandag 17. januar 2011

Portrett

Da var det et nytt semester og vi skal begynne på et nytt tema. Semesteret startet ved at vi skulle dele oss inn i små grupper og ta portrett bilder. Portrett bilder skal representere en person. Det trenger ikke nødvendig vis være av ansiktet til personen. Men man tar bilde av noe som er typisk for denne personen. En plass vi finner mange portretter er blader, som forsiden på et blad er et coverbilde eller portrett bilde.

Vi skulle ta bilder både inne og ute for å lære oss det med lys. Jeg har jobbet sammen med Cathrine og sammen hadde vi en ganske latterfull time ute i Sandnes.


Først var vi inne og tok noen bildet. Det bilde til høyre har Cathrine tatt. I bildet av Cahtrine demonstrerer jeg hvordan man bruker blitz. På dette bildet blir Cathrine veldig lys og man får ingen mørke områder eller skygger. Ser man på det bildet Cathrine har tatt av meg så er fargene mye mørkere. Og man ser at lyskilden kommer fra vinduet. Man ser og at den hvite veggen bak er mye mørkere enn det bildet jeg har tatt.

          

Etter vi hadde tatt noen bilder inne gikk vi på ruten i Sandnes og tok noen "spennende" bilder. Bildet til venstre har jeg tatt med lyset innstilt på innelys. Dette gir bildet en litt blå effekt og de grønne bladene bli i en mer blålig. En annen ting som er spennende med dette bildet er at Cathrine er så lys i huden og har lys blå øyne så det blir veldig fint til dette lyset. 
Bildet til høyre har jeg tatt uten noen spesiell effekter. Jeg har ikke brukt blitz. Blitz har jeg brukt på bildet nedenfor. På dette bildet kommer det mye lys på ansiket og det skiller seg ut fra de grå omgivelsene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar